בלוג

הרגלים-טובים-לימים-לא-טובים

הרגלים טובים לימים לא טובים

מכירים את הימים האלה בהם דבר לא הולך, הכול מרגיש תקוע, ומחשבות שליליות מציפות את היום,
כמו סכר שלא מפסיק?
הימים האלה, ימים אפורים אני קוראת להם, מוכרים לי מאוד. חוויתי רבים כאלה בחיי… והם השפיעו מאוד עלי ועל הסובבים אותי. פעם, כשיום אפור היה מתדפק על דלתי, נהגתי לצלול ישר לתוכו, ולהתפלש במלנכוליות שלו…

היום אני מתמודדת אחרת. למדתי לזהות את הימים האלה, לעצור, להבין, לתפוס מרחק להסתכל על עצמי,
לנשום עמוק, להשלים עם העובדה שהיום יום כזה, (ומה שהיום נכון להיום – ולא למחר), ולהתרומם מעלה לימים טובים יותר.

כאחת שצברה הרבה קילומטרים ב״צליחת ימים אפורים״ ליקטתי למענכם, שישה הרגלים שאני מקפידה ליישם. כולם נבדקו מחקרית, ויושמו אישית, על מנת להעביר אותם הלאה, אליכם, לשימוש בימים אפורים.

• פיסת שקט ושלוק מקפה. אוהבת לשתות קפה בשקט מוחלט… קפה יש לי הרבה בנמצא, שקט קצת פחות.
בימים מאתגרים אני לוקחת לי כמה דקות לשתות קפה, עדיף במקום שקט אם אפשר. אני נהנית מכל לגימה, מהשקט, וזה מעניק תחושה טובה ורגועה. למאותגרי הקפה – אפשר להחליף בתה, וליצור את אותו אפקט.

• לחבק. לחבק את מי בנמצא בסביבה ומרגיש קרוב, ואת מי שמרגישים נוח לבקש ממנו… מבחינה ביולוגית בכל פעם שאנחנו מתחבקים הגוף משחרר הורמון שנקרא אוקסיטוצין, שמסייע בהורדת לחץ דם ושחרור מלחצים. בחיבוק אמיתי מרגישים שהלב מחובק, ואין דבר טוב יותר לשיפור ההרגשה מאשר לב מחובק…

• לנשום. נשימה מודעת היא אחת הטכניקות המועילות ביותר לשיפור איכות חיינו. ממש ככה. יש המון טכניקות לנשימה מודעת, אבל לטובת אלה שעוברים עכשיו יום קשה, אקצר: פשוט לשים לב לנשימה שלנו לכמה דקות, כי לרוב אנחנו לא ממש נושמים כאשר אנחנו שקועים המחשבות לא טובות. אז לעצור לרגע, ולשים לב לנשימות שלנו, שיהיו מלאות, מסודרות ועמוקות.

• לאכול שוקולד מריר. ימים אפורים צורכים הרבה אנרגיה, המחשבות ההולכות וחוזרות, והניסיון שלנו להפסיק אותן- בוזזים מאיתנו אנרגיה וכוח. שוקולד מריר (עדיף מעל 70 אחוז קקאו) מכיל סרוטונין (בכמויות גדולות יותר משוקולד חלב), שהוא חומר מעורר אנרגטית, ומפחית דיכאון. כמה קוביות של שוקולד מריר, עושות את העבודה. הדגש הוא על כמה קוביות, ולא חפיסת שוקולד שלמה!

• לצעוד בחוץ. צעדו בחוץ, באוויר הפתוח, 10 דקות, חצי שעה, כמה שאתם יכולים. פעילות גופנית היא דבר מופלא לגוף, כולם יודעים. אני מתכוונת לצאת החוצה, וללכת, כמה שאפשר, כי כשהגוף שלנו יושב, וחושב וחושב, קשה מאוד לשנות את איכות המחשבות. אבל אם משנים את מצבנו הפיזי באופן דרסטי, האינטנסיביות של המחשבות משתנה, בדוק מחקרית, שווה לנסות.

• לערוך רשימת הצלחות. זה הרגל שמצריך מעט יותר השקעה, אבל האפקטיביות שלו –מדהימה. לכתוב על פתק רשימה (3 פריטים) של דברים מוצלחים שעשית בזמן האחרון. כל מה שנחשב להישג, גדול או קטן, נכנס לרשימה הזאת. לדוגמא, ברשימה האחרונה שלי, ציינתי את העובדה שהעברתי סופשבוע לבד עם הילדים, ולא הרמתי את הקול פעם אחת, הישג. דבר נוסף ברשימת ההצלחות האחרונה שלי הוא שהגעתי לפגישה מסוימת לפני הזמן, על אף שלרוב אני מאחרת כרונית, הישג. בימים אפורים קשה לחשוב על הישגים שלנו, אבל כדאי לנסות, ולראות שכאשר תשומת הלב שלנו ממוקדת לכמה דקות בהישגים – התחושה כללית משתפרת.

• את הפתקים עם רשימות ההישגים אני שומרת בארנק, ובימים אפורים שולפת כמה מהם וקוראת. התחושה שלי תמיד (!!!) משתפרת כשאני קוראת את הפתקים האלה, שמזכירים לי את ההצלחות שלי, קטנות וגדולות. התזכורת הזאת לרוב מאירה את האפרפרות של היום.

לכולנו ימים טובים יותר ופחות. זוהי חלק מהחוויה האנושית, והיא אינה מדלגת על אף אחד… ההבדל הוא באופן בו בני האדם מתמודדים עם ימים כאלה: יש הנלחמים בהם, יש המתעלמים מהם, ויש המקבלים אותם (אני).
לאלה מכם שנוהגים כמוני, יש ערך מוסף – הרגלים קצרים ויישומיים להנעים את זמננו בימים אפורים.

חיבוק ובהצלחה.
נעמה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן