בלוג

למה-מערכות-יחסים

למה מערכות יחסים

שלום לך, נעים מאוד להכיר. אני נעמה קמינר מבורך, מומחית למערכות יחסים חיוביות: עם עצמיכם, ועם הסובבים אתכם. מאות מחקרים בפסיכולוגיה וסוציולוגיה קבעו שיש קשר חזק בין איכות מערכות היחסים שיש לנו בחיים לבין האושר שלנו. כלומר – ככל שמערכות היחסים שיש לנו בחיים טובות וחיוביות יותר- כך אנו מאושרים יותר.

בני האדם מתנהלים בתוך חמישה סוגים של מערכות יחסים:
עצמית (עם עצמינו), זוגית, משפחתית, חברית, ומקצועית.

זאת אומרת שלמערכות היחסים שלנו יש חלק נכבד בחיים שלנו: הן דורשות זמן, תשומת לב, מחשבה, אנרגיה, והשקעה. אז מה קורה לנו כשאחת או יותר ממערכות היחסים בחיינו מאתגרות אותנו? איך זה משפיע עלינו? רובינו עסוקים בלחשוב על אותה מערכת יחסים, מה קרה שם, מה עושה הצד השני, וכמה זה לא בסדר, איך והאם אפשר לתקן, ובמקרים רבים- למה זה קורה לי?

המון אנרגיה מתבזבזת בניסיון ״לתקן״ מערכת יחסים מאתגרת… וההתעסקות הבלתי פוסקת הזאת, מחלישה אותנו, עושה אותנו עצובים לפעמים, גורמת לנו להטיל ספק במי שאנחנו, ומעוררת רגשות שליליים לרוב.
במצב כזה, מידת האושר שלנו, ושביעות הרצון מהחיים – יורדת, מתערערת, כאילו יושב מעליה ענן…
אז לאלה מכם שמוצאים את עצמם מאותגרים במערכת יחסים אחת בחייהם, ואולי יותר מאחת, זה המקום בשבילכם. אם מערכת היחסים הזוגית – בבעיה, או מערכת היחסים עם קולגה לעבודה מאתגרת אתכם, או עם יש סוגיות קשות במערכת היחסים המשפחתית- כל אלה משפיעים עליכם רבות… גוזלים את האפשרות להנות מהחיים, ולהודות על מה שיש.

בעזרת שיטות והתערבויות מבוססות מחקרית מתחום הפסיכולוגיה החיובית, ורקע רב שנים בתחום התקשורת הבין אישית, אני מלמדת אנשים לנהל את כלל מערכות היחסים שלהם ממקום של כבוד הדדי, נינוחות, חופש, בהירות ועוצמה. יחד אנחנו לומדים להכיר את החוזקות העוצמות והכישרונות של כל אחד ואחת מאיתנו. לאחר מכן אנחנו לומדים בעזרת יישומים פרקטיים איך לשלב את החוזקות האלה במרחב היום יומי שלנו, ובמערכות היחסים שלנו. כי שינוי אמיתי ומשמעותי נוצר ממקום של בהירות ( מי אני), עוצמה ( אלה החוזקות שלי), ונינוחות (טוב לי עם מי שאני, גם אם לא מושלם).

בעבודה עם אנשים אני תמיד מתמקדת במערכת היחסים העצמית בראש ובראשונה. כשמערכת היחסים העצמית היא טובה וחיובית, כך בהתאמה, משתנות לטובה מערכות היחסים האחרות שלנו, עם בני הזוג, המשפחה, החברים והקולגות. ממש כך.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן